Gebruik jij de juiste zoekwoorden op je website?
Zoekwoorden analyse
Focus op de goede woorden
Versla de concurrentie
Onderscheid je van de rest
Zoekvolume en concurrentie
Analyseer zoekwoorden, ontdek hoe jouw doelgroep zoekt
Waarom zou je een zoekwoorden onderzoek uitvoeren?
Natuurlijk kun je je afvragen waar je een zoekwoorden analyse voor nodig hebt. De reden waarom je juist een onderzoek zou moeten doen is omdat de meeste concurrenten het niet doen. De concurrenten focussen zich nog op de woorden waarvan zij denken die direct met hun business te maken hebben. Maar zijn dit ook de woorden waar veel op gezocht wordt? En is de concurrentie dan niet heel erg groot op dat ene woord?
Met een zoekwoorden analyse voor Google haal je de voor jou belangrijke keywords naar voren. Woordcombinaties die je potentiële klanten gebruiken in hun zoektocht naar informatie. In meer dan 75% van de zoekopdrachten zijn dit woordcombinaties van 2 of meer zoekwoorden. Soms ook hele vragen.
Met het keyword onderzoek haal je voor jouw business de beste focuswoorden in huis. Woorden waar maandelijks regelmatig naar gezocht wordt (zoekvolume). En woorden met een lage concurrentie, omdat je concurrenten deze woorden niet gebruiken. Zo vergroot je de vindbaarheid van je website en trek je meer potentiële klanten.
In welke situatie is een keyword onderzoek handig
- Wanneer je wil weten of je je op de juiste woorden focust
- Wanneer je meer verkeer naar je website wil trekken
- Als je wil weten waar de concurrentie zich juist niet op richt
- Als je nieuwe ideeën nodig hebt voor het schrijven van nieuwe content
- Je meer rendement uit je website wil halen
Wat krijg je? Het resultaat van de analyse
De zoekwoorden analyse levert een uitgebreide rapportage op van alle gebruikte zoekwoord combinaties in jouw branche. Dit is dus geen standaard uitdraai, maar een uniek rapport. Deze lijst gebruik je als basis voor de web-teksten op je website.
- gefilterde lijst met resultaten met maandelijkse zoekvolumes en concurrentie
- + volledige lijst met resultaten (handig om ideeën op te doen)
- advies over hoe je de woorden kunt toepassen
- hand-out met alle gegevens en advies voor het gebruik van de woorden
- tips en advies speciaal op jouw business gericht
- ruimte voor vragen en advies
Werkwijze zoekwoorden analyse
- Klant levert een lijst aan met max. 20 basis woorden gerelateerd aan de branche, service of dienst. Deze lijst dient als houvast voor het zoekwoorden onderzoek.
- Ik gebruik de woorden om alle interessante zoekwoordcombinaties te uit te zoeken en te verzamelen. Dit kunnen bijvoorbeeld complete vragen zijn die aan Google worden gesteld, of zoekopdrachten bestaande uit meerdere woorden.
- Alle resultaten bundel ik in verschillende lijsten op basis van relevantie.
- De volledige lijsten filter ik op potentie op basis van zoekvolume (het gemiddeld aantal zoekopdrachten per maand) en op concurrentie (hoe groot is de kans dat je vindbaar wordt op het desbetreffende woord (of woordcombinatie).
- De meest interessante woorden zet ik in een overzichtelijke hand-out. De hand-out bevat een tevens een paar praktische tips en een uitwerking van een ideeën aan de hand van het zoekwoorden onderzoek.
Zoekwoorden analyse aanvragen
Wil je graag weten welke woorden je doelgroep gebruikt bij het zoeken naar informatie? En welke woorden jij moet gebruiken op je website om meer bezoekers te trekken? Vraag dan een zoekwoorden onderzoek aan.
- Direct reactie
- Tot 20 basis woorden als input
- Een uitvoerig rapport met alle belangrijke zoekwoorden en ideeën
- gratis tips voor de implementatie
Prijs per onderzoek (excl. btw)
€560
Meer weten over zoekmachine optimalisatie
Maak een afspraak!
Vraag vrijblijvend een gesprek aan. Wie weet kan ik je helpen.